Κυριακή 9 Οκτωβρίου 2011

Στεφάνι

Το Σάββατο 8/10/2011 δεν είχαμε πολύ χρόνο στη διάθεσή μας. Παρ’ όλα αυτά δε θέλαμε να χάσουμε την ευκαιρία να κάνουμε τη καθιερωμένη βολτίτσα μας και έτσι με τον Αλέξη είπαμε να κάνουμε μια κοντινή διαδρομή «κανά δυωράκι το πολύ» έτσι για αν μη χάσουμε την επαφή μας με το βουνό.

Το είδαμε από δω, το είδαμε από κει  και στο τέλος είπαμε να κάνουμε μια μικρή διάσχιση στο «στεφάνι» της Ξάνθης. Μη ψάχνεις για ένα μέρος με επίσημη ονομασία «Στεφάνι». Απλά δε βρήκα άλλο τρόπο να ονομάσω τη διαδρομή από την Ιερατική Σχολή μέχρι το Ψυχολογικό Κέντρο Ξάνθης δια μέσω του «Αυχένα», και της βάσης της κορυφής του «Αυγού» περνώντας από το «Ενδιάμεσο» (όπου αλλάζει το χρώμα είναι link, έτσι?) . Τέλος πάντων, άμα δε καταλάβες  δες τη διαδρομή στο Trimble Outdoors και τα βιντεάκια παρακάτω και θα καταλάβεις. Για ότι απορίες έχεις, έχουμε και e-mail : baxygr@gmail.com

Ξεκινήσαμε λοιπόν ακριβώς στις 7:00 (αφού ακούσαμε τη καμπάνα από το Μοναστήρι των Ταξιαρχών) από το Parking της Ιερατικής. Πήραμε τον δασικό χωματόδρομο αριστερά και ανεβήκαμε στο μονοπάτι προς το ξωκλήσι της Αγίας Παρασκευής. Εκτενέστερη περιγραφή για το σημείο στην ανάρτηση " Αυγό από την άλλη.  "

Κάναμε μια μικρή στάση να πάρουμε μια ανάσα και να θαυμάσουμε τη θέα (…αν και ομιχλώδης) και συνεχίσαμε ανηφορικά μέχρι το δασάκι πιο ψηλά. Περάσαμε τους βράχους αριστερά από το πευκοδάσος και από το μονοπατάκι πάνω από τα καμένα φτάσαμε στο «Δέντρο του Βοριά». (όπου αλλάζει το χρώμα είναι link, έτσι? τα 'παμε αυτά.)  Λόγω έλλειψης χρόνου δε πολυμείναμε  στο σημείο αλλά όπως και να έχει δε γίνεται να μη θαυμάσεις τη σοφία της φύσης που έχει κατευθύνει τα κλαδιά με τέτοιο τρόπο ώστε να έχουν τη λιγότερη δυνατή αντίσταση στον άνεμο για να μη σπάσουν. Λίγα μέτρα πιο πάνω διασχίσαμε τον «Αυχένα» και στη συνέχεια κατεβήκαμε στο μικρό οροπέδιο στη βάση της κορυφής του «Αυγού». Από κει συνεχίσαμε για λίγο κάθετα  προς το «Αυγό» για να αποφύγουμε τη χαράδρα και στη συνέχεια προς το τέλος της χαράδρας εκεί που υπάρχει κάτι σαν γεφύρωμα, στρίψαμε αριστερά  με κατεύθυνση το «Ενδιάμεσο». Συνεχίσαμε έχοντας πάντα στα δεξιά μας τη κορυφή και από την άλλη πλευρά τη Ξάνθη που λόγω της καταχνιάς δεν είχε καλή ορατότητα.

Ανάμεσα στο «Αυγό» και στο «Ενδιάμεσο» υπάρχει μία ακόμα χαράδρα μεγαλύτερη από τη πρώτη. Είναι το ρέμα που βγάζει στο Καζίνο. Είχα την εντύπωση ότι και εκεί έχει ένα γεφύρωμα και ψάξαμε να το βρούμε. Τελικά ή δεν υπάρχει ή δε το βρήκαμε. Και αφού δε το βρήκαμε θα έπρεπε να χαράξουμε μόνοι μας τη πορεία. Ακολουθήσαμε λοιπόν τα ίχνη που έχουν σχηματιστεί, εδώ και χρόνια, από ένα ρυάκι που πέφτει μέσα στο ρέμα και κατηφορίσαμε προσεχτικά ελπίζοντας να μη συναντήσουμε ιδιαίτερες δυσκολίες στην ανηφόρα που μας περίμενε.  Έτσι βγήκαμε μέσα στη κοίτη του ρέματος και χρειάστηκε να περπατήσουμε για λίγα μέτρα προς τα πάνω για να βρούμε το κατάλληλο σημείο για την ανάβαση.  Περιττό να το πω αλλά ας το αναφέρω για να μη δημιουργηθούν λάθος εντυπώσεις.  Ευτυχώς που στο ρέμα δεν υπήρχε νερό. Αρκετός καιρός χωρίς βροχοπτώσεις και απέραντη ξεραΐλα βοήθησαν στη περίπτωσή μας να μη ταλαιπωρηθούμε χωρίς λόγο.

Περάσαμε λοιπόν και τη κοίτη του ρέματος και ανηφορίσαμε προς τη πλαγιά του «Ενδιάμεσου»  με κατεύθυνση τα σκαλάκια και το δασάκι πάνω από τη Χρύσα που φυσικά δεν αργήσαμε να φτάσουμε.. Κάναμε μια εύκολη, ευχάριστη διαδρομή, θαυμάσαμε όσο μπορέσαμε τη Ξάνθη από ψηλά, είδαμε ωραία τοπία... το φχαριστηθήκαμε.

Μετά τα σκαλάκια περπατήσαμε ακόμα κανά χιλιόμετρο μέχρι το Ψυχολογικό Κέντρο Ξάνθης  όπου πήραμε το όχημα και … Τέλος. Μ’ αυτά και μ’ αυτά  πέρασε περίπου 1.5 ώρα και σύμφωνα με το GPS διανύσαμε περίπου 4.5χλμ.

Για να δεις τα στατιστικά τη διαδρομής αλλά και να τη «κατεβάσεις» σε *.gpx μπορείς να επισκεφτείς το site. Αν θέλεις μπορείς να αφήσεις σχόλιο κάτω από την ανάρτηση ή να επικοινωνήσεις με e-mail στο baxygr@gmail.com. Τέλος μπορείς να ακολουθήσεις στο twitter: @baxygr και να με βρεις στο google+.

Μέχρι την επόμενη διαδρομή… CU.